Driftstatus Biometria IT-tjänster
Pågående driftstörningar
Hurra, allt fungerar precis som det ska! Och det är också anledningen till att denna sida är lite tom just nu.
Ha en fortsatt bra dag!
Planerade driftstörningar
Inga planerade driftstörningar finns.
Avslutade driftstörningar
Just nu fungerar inte utskrifter på alla mätplatser - LÖST
Utskrifterna fungerar normalt igen
UPPDATERING:
Problemet löstes 11:05 och nu ska utskrifterna fungera som de ska.
--------------------------------------------------------------
För tillfället har vi en driftstörning i vår utskrifttjänst som gör att utskrifter inte fungerar på mätplatserna. Inmätningen fungerar normalt.
Vi felsöker och löser problemet så snart vi kan.
Vid frågor kontakta kundtjänst.
Telefon: 010-228 59 00
E-post: support@biometria.se
Biometras mätningstjänster fungerar ej - LÖST
Inmätningen ligger nere på flera mätplatser - LÖST
UPPDATERING: Problemet är nu löst och inmätningen fungerar som det ska.
-------------------------------------------------------
Just nu ligger Biometrias mätningstjänster nere. Vi känner till problemet och felsöker.
Vid frågor kontakta kundtjänst.
Telefon: 010-228 59 00
E-post: support@biometria.se
Viss fördröjning vid inläsning av produktionsfiler
Viss fördröjning vid inläsning av produktionsfiler
Gårdagens produktionsfiler är EJ inlästa till VIOL-/PRINS. Tjänsten är omstartad men det betyder att skördar- /skotar-datat har en viss fördröjning.
Driftstörning vid XML-inläsning
Driftstörning vid XML-inläsning
Vi har för närvarande problem med att läsa in/skicka stockpartier på mätplatser. Felet är identifierat, och det jobbas på en åtgärd.
MAPP-Admin fungerar återigen
MAPP-Admin fungerar återigen
MAPP inmätning fungerar som det ska.
Vid frågor kontakta kundtjänst.
Epost: support@biometria.se
Telefon: 010-228 59 00
Långa väntetider i Viol
Långa väntetider i Viol
Masskorringeringstjänsten kommer tillfälligt att stängas av idag kl 18.00 och kommer att köras klar under morgondagen.
Detta görs för att förhindra så att inte stickprovs-/kollektiv-omräkningen störs då den körs idag med start kl 18:00.
Anledningen till att Masskorringeringstjänsten stoppas beror på att det för tillfället behandlas många fler transaktioner än normalt.
Transaktionerna kommer att vara i fas imorgon eftermiddag/kväll.
Biometria utför underhållsrelease för nuvarande tjänster söndagen den 21/1
Det innebär ingen eller begränsad tillgänglighet till Biometrias nuvarande tjänster mellan kl 08.00 - 14.00.
I samband med underhållsreleasen införs förändringar i Kvalitetssäkring skördare
En framåtriktad förändring införs i tolkningen av kontrollfiler som gör att fler stammar än tidigare redovisas i Kvalitetssäkring skördare. Ändringen gör att filer som innehåller ofullständigt kontrollmätta stammar inte fastnar helt i bearbetningen, vilket gör att andra kontrollstammar i samma fil kommer med i uppföljningen.
Har du frågor, kontakta Biometrias kundsupport: support@biometria.se
Kundservice har begränsad bemanning mellan jul och nyår
I mellandagarna mellan jul och nyår kommer bemanningen på Kundservice vara öppen som vanligt, men med något begränsad bemanning varför ärendehanteringen kan ta något längre tid. Detta gäller för både VIOL 2 och VIOL 3.
Biometria utbildning stängt pga uppdatering den 18/12 kl 08.00 - 14.00
Måndagen den 18/12 mellan kl 08.00 - 14.00 är Biometria utbildning stängt på grund av en systemuppdatering.
LÖST - Går ej att nå Biometrias IT-tjänster
Citrix fungerar ej - Går ej att nå Viol2 eller andra tjänster
Uppdatering: Problemet är nu löst och allt ska fungera normalt igen.
-------------------------------------------------------
Just nu fungerar inte citrix och därför går det inte att få Biometrias tjänster. De som redan är inloggade bör fortfarande kunna jobba men nya inloggningar fungerar ej.
Problemet felsöks.
Vid frågor, kontakta kundtjänst.
Telefon: 010-228 59 00
E-post: support@biometria.se
LÖST - Problem med Ivanti
Flera kunder har problem att komma åt Biometrias IT-tjänster
UPPDATERING:
Problemen ska nu vara lösta och Ivanti ska fungera normalt.
-----------------------------------------------------------------------
Efter en uppdatering av Ivanti så har många problem att få Ivanti att ansluta. Vi felsöker och åtgärdar så snart vi kan.
Alla verkar inte drabbas av detta, men om du har problem så kan det fungera att ansluta direkt i Ivantiklienten istället för att ansluta via Mina Sidor.
Testa följande om du har problem:
1: Öppna "Ivanti Secure Access Client" på din dator
2: Anslut till portal.biometria.se
3: Logga in med användarnamn och lösenord. Användarnamnet för att ansluta Ivanti börjar oftast med SDC, så om ditt användarnamn är ABC123 så ska du skriva SDCABC123
4: När Ivanti är anslutet, gå in på Biometria.se och logga in i systemet du vill använda.
Om du behöver hjälp, kontakta kundservice.
Telefon: 010-228 59 00
E-post: support@biometria.se
Begränsad bemanning support 6-7/12
Under onsdag - torsdag den 6-7 december har vi begränsad bemanning i supporten på grund av utbildning. Det kan innebära längre handläggningstider än vanligt. Vår ärendemottagning har dock öppet som vanligt.